Rabu, 26 Disember 2012

Peringatan Almarhum YM Tuan Haji Ishak Itam

"Jangan sampai jadi silat cekak Maideen, silat cekak Safaran" - Almarhum Ustaz Ishak Itam dalam ucapannya pada khalayak ramai di Rumah Biru PSSCM Jalan Tun Razak. Peristiwa Mindef Perpecahan 1993. "Nanti bila saya takdak nanti, ada lah silat cekak Maideen, Silat cekak Safaran..." Kata Almarhum Ustaz Ishak Itam pada majlis persilatan di Keramat Permai pada pertengahan tahun 2003. Al-Fatihah buat Almarhum Ustaz Ishak Itam.

101 ulasan:

  1. Balasan
    1. Itu nama abg John kn, TP kt USMn bekas YDP p. Pinang..

      Padam
  2. sbb safaran melayu.. maideen tu keling.. tu beza-nya

    BalasPadam
  3. almarhum Pak ak kata "Jangan sampai"....
    tapi la ni dah sampai jadi cekak Maideen pun....

    BalasPadam
  4. pas ni ada la cekak safaran... ok lah safaran tu melayu..

    BalasPadam
  5. siapa selepas safaran?

    BalasPadam
  6. siapa safaran tu? apa jasa dia kat psscm?

    BalasPadam
  7. dah nak sampai masa... safaran akan jadi guru.. maideen mana ada sokongan..

    BalasPadam
  8. semua ni bohong.. abg safaran tak de niat nak jadi guru pun..

    BalasPadam
    Balasan
    1. terer sampai tahu apa dalam hati dan niat org..berguru dgn siapa ilmu tu, dengan maideen ka...hari tu dgr maideen boleh dengar suara hati org...hihihi

      Padam
    2. suara iblis pun beliau boleh dengar tau.

      Padam
    3. abg safaran steady jer.. dia tak pernah cakap kat aku yg dia nak jadi guru...

      Padam
    4. kena steady la...nak berlawan dgn yang mulia datuk.

      Padam
    5. eleh setakat maideen keling paria dog tuh..
      almarhum pak ak ada cakap dulu.. hati maideen tu hati tikuih.. muka nampak cengir tp penakut ..

      si keling ni pun pernah kena kejar kat org kg sungai baru, pasai muka dia mcm paria..

      larikah si keling nih sampai masuk rumah persatuan.. hehehe..




      Padam
    6. hahaha.. saya pernah dengar cite maideen kena kejar oleh orang melayu .. drama orang berwajah keling kena kejar dek orang melayu aku dengar dari orang2 lma dlm SCH.. orang kena kejar tu maideen laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... guru utama silat cekak malaysia

      Padam
    7. yg aku dgr dia kena warning...muka dia kena pijak...org2 lama psscm cerita

      Padam
    8. keling paria masuk kpg melayu kan...

      Padam
    9. die tu lagi melayu drpd orang melayu..cuba fikir balik sejarah nabi Muhammad.siapa sahabat nabi paling rapat yg bukan bangsa arab?..korang x paham bila guru ckp berkias..

      Padam
  9. kitaorg sayang abg safaran tau..

    BalasPadam
  10. kenapa maiden pakai kerusi kuning? dia tu raja ke

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia tu paria cari makan...mintak sedekah kat guru2 kita..

      Padam
    2. Maideen rasa dia dah jd keramat kot.

      Padam
  11. KEBENARAN..

    Mohd Faizal Abd Jalil FB Wrote:

    "...benda(konspirasi lantikan maideen jd GU) nie telah dirancang 2 tahun lepas..." - olin aug 2009 jln kent. Ucaptama olin kpd saya, disaksikan oleh beberapa org penyelia dn jurulatih serta ahli.

    "...maideen ini lebih melayu dari melayu.." adalah antara ayat olin pd mlm itu.
    Setiap pertanyaan saya disambut gugup oleh olin.

    Berceritalah olin ttg ilmu tarik jantan yg dia dan maideen dapat dari almarhum ust hanafi. Maka tahulah sekelian yg ada pd mlm itu rahsia olin dan maideen memakai ilmu tersebut kerana nakkan pengaruh. Olin pun pakai ilmu itu kpd saya. AlhamduLillah Allah pelihara saya. Saya tahu akan isyarat ilmu tersebut dan berisyaratlah olin kpd saya tapi tak jadi pulak pd saya. Yg gugup olin....kekekekekek. Ngapa gugup? Kerana kita bercerita ttg hak dan kebenaran. Ramai yg terkena ilmu nie dari olin dan maideen rupanya.

    erkara ini bersaksi dan disaksikan oleh 9 org yg lain. Tak mau percaya?? Maka jatuh hukum taksud kpd olin dan maideen.

    Ada 3-4 org yg lain yg hadir tp tidak duduk semeja. Maka mrk hanya dengar shj, saksi telinga.

    Entah mengapa, olin mlm itu dtg menyerah dan membuka pekong di dada. Allah Maha Besar dan Maha Berkuasa. Kita hanya makhluk yg menyerah kpd kekuasaan NYA. DIA Maha Pentadbir dan kita berserah kpd pentadbiran NYA.

    Maideen pernah berkata sambil berdiri di jln kent, "...padan muka, melayu sama melayu bergaduh, india naik jadi guru.." Lupa ka dia yg melayu sama melayu bergaduh tu dek sebab dia nak jadi guru?

    Semasa zaman pecah 1993, juak2 mad radi pernah memberitahu secara lisan dan tulisan yg sebenarnya maideen yg nak jadi guru bukan Pak Ak. Maka dgn malunya aku mengaku benar lah kata2 juak2 mad radi dan amruddin itu. Dulu aku menidakkan dan menentang kenyataan mereka. Malu sungguh aku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kepada Faizal Abdul Jalil

      Apa yang tuhan jadikan dalam dunia ini semua berpasang2..
      ada dunia, ada akhirat..
      ada jantan, ada betina..
      ada siang, ada malam..

      ilmu dan petua pun ada banyak kategori..
      ada yang A Plus..
      ada yang second class..
      ada yang super duper..
      tapi ilmu dan petua yang sama..

      Dunia ini sangat luas dan sangat besar..
      Banyak ahli SC beranggapan semua ilmu yg hebat2 ada dlm PSSCM..
      satu persepsi yang salah.. tidaj betul sama sekali..

      Almarhum Ustaz Hanafi pusing satu Tanah Melayu sampai ke Jala, Patani, Menara, Singapura sambil jual ubat/Apam Balik dengan tujuan untuk mencari dan mengumpul ilmu hebat2 orang melayu yang hampir lenyap..

      Bukan Ustaz Hanafi sahaja yang melakukan sedemikian.. orang2 lain sama ada bertaraf GURU atau orang biasa pun begitu juga..

      Petua tarik menarik ni ada sepasang..
      jika seseorang ada satu sahaja spt olin dan maideen yang ada tarik jantan jer.. masih tak berguna/tak berkesan.. jadi ler tapi kepada budak2 tadika dia boleh makan lorr..

      kalau orang tarik betina maideen atau olin apa macam????
      jangan ingat almarhum ustaz hanafi bagi petua tarik jantan kelas terbaik kpd mereka berdua sahaja.. ustaz hanfi bagi di kedai kopi sahaja..
      ada petua tarik jantan kelas rendah..
      ada tarik jantan yang berqalam dan ada petua tarik jantan yang bisu..

      yang olin gunapakai pada FAIZAL ABDUL JALIL adalah petua tarik jantan yg 'low class' sbb BISU.. sbb tu FAIZAL ABDUL JALIL tidak terjejas walau sedikit pun.. malahan petua tarik jantan olin yang dituju pada FAIZAL ABDUL JALIL telah 'reverse back' kepada diri olin sendiri... senjata makan tuan..

      Ini barang baik(sama ada petua tarik jantan, tarik betina, maal hayat, tongkat langit, dan apa2 lah barang canggih warisan nenek moyang orang melayu) semuanya datang dari aulia-illah yg berusaha bermatian-matian untuk mengembangkan Agama Islam di Nusantara Tanah Berdaulat Bangsa Melayu...

      Salah guna ini petua akan memakan diri pada pemakainya (kifarat).. dan inilah terjadi dalam PSSCM.. kerana yang kononnya ada petua tarik jantan seperti olin dan maideen telah menggunakan pada ahli2 PSSCM yang bukan musuhnya.. dan telah menjadikan hubungan antara ahli2 PSSCM menjadi hambar..

      maal hayat pun ada kelas tersendiri.. kalau pakai yg asal tanpa pembilasan dengan air yg nyata.. jadilah spt Arwah Pak Wan Nordin (bekas SUA, Bekas Naib Presiden) bawa CAB tak de sapa nak naik sbb penumpang nampak Arwah Pak Wan Nordin spt TIGER... sbg cth..

      lepas tu Arwah Pak Wan Nordin telah tanya Almarhum Ustaz Hanafi.. Lalu Ustaz Hanafi perbetulkan jalan pemakaiannya.. Pulang Pulih Arwah Pak Wan Nordin spt sediakala pada ketika itu...

      Tongkat langit adalah atas daripada segala2nya... ini pakaian guru dan jika anda ada ini barang baik.. tidak semestinya layak jadi guru.. ini barang jika datang musuh seorang kita makan seorang, jika datang musuh 10,100,1000 mahupun 10000 tetap kita makan...

      inilah pakaian khalid ibnu walid yang mengerunkan berpuluh2 ribu tentera ROME dan akhirnya mereka balik buta ke negara ROME.. KALAH SEBELUM BERJUANG...!!!

      Inilah pengalaman yang dilalui sepanjang berada di dalam PSSCM bermula era Almarhum Ustaz Ishak Itam... zaman Almarhum Ustaz Hanafi belum terjadi salahgunapakai petua2.. kini PSSCM telah tinggal kenangan..


      p/s: Untuk makluman umum semua pakaian yang ada pada Maideen telah di tarik balik pada 16 september 2009, jam 3.30 pagi.. dan maideen kini kosong.. kosong.. kosong..

      Padam
    2. ustaz hanafi round satu malaya pergi cari ilmu2 handal yang hampir lenyap dengan tujuan supaya ilmu tidak pupus dan dapat disebar di kalangan anak bangsa

      Tp puak2 maideen & puak2 safaran

      yg punya angkara hapuskan MAJLIS PETUA SILAT pada tahun 1998, yg mana safaran dlm mestuarat LPT membuat cadangan supaya MAJLIS PETUA SILAT DITIADAKAN.. majoriti ahli LPT setuju dan MAJLIS PETUA berjaya ditiadakan..

      Maideen pula telah meminta Almarhum Pak Ak supaya memansuhkan AYAM PETUNJUK pada majlis tamat Silat Cekak. Pada 16 Jun 2000 bertempat di Kompleks Islam Johor Bahru (dekat Pantai Lido, Almarhum Pak Ak menanyakan kepada Mesyuarat Agung akan pemansuhan AYAM PETUNJUK tanpa memberitahu akan pengemuka cadangan iaitu si maideen.. Majoriti ahli setuju, dan bermula saat itu Ayam Petunjuk ditiadakan..

      Bodoh sungguh Maideen.. padahal pada AYAM PETUNJUK ada banyak isyarat..

      Hasil idea bodoh Maideen ini yg menyalahi tradisi guru2.. bila kena dipersalahkan, Maideen telah menolak kesalahan dia kepada Pak Ngah Zain Syafie Darus atau Pak Cik Kecik atau Muzium Bergerak.

      Inilah dosa maideen yg paling besar iaitu memfitnah Pak Ngah Zain Syafie Darus yg merupakan Bapa Angkat kepada Maideen sendiri...

      Kurang Ajar Punya Keling Paria Dog!!!!!

      Padam
    3. tongkat langit adalah paling canggih.. sapa tau petua ni dia layak jd raja...

      Padam
    4. tak tau lah low class punya ka apa ka. yg aku tau Allah dah pelihara. mungkin jugak sebab aku nampak isyarat nya bila olin cuba pakai. tak pa lah camna pun mlm tu mlm yg amat bersejarah bagi aku. kalau tak aku sebar kan maka ramai yg akan tak tahu. tongkat langit ka pasak bumi ka itu semua sekadar amalan ilmu. ma'ul hayyat ka, tarik jantan betina ka, itu semua perhiasan pakaian. apa pakaian kita??? - mohd faizal abd jalil

      Padam
    5. Ilmu tongkat langit ni semua org berpotensi utk ada dan mampu memperolehinya...dalam PSSCM sekarang, ramai yg layak pakai ilmu ni...hahahahaha

      Padam
  12. Diminta wakil PSSCM memberi respon, jangan terus menipu ahli2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan ahli seumur hidup30 Disember 2012 pada 9:50 PTG

      apakah nasib Dato Maideen kemudian hari?sama2 kita nantikan.ada ahli2 lama PSSCM sudah pandai menilai kepimpinan gurunya sekarang iaitu Dato Maideen.ada juga yg menyepi diri konon tidak mahu masuk campur hal persatuan.dan dalam PSSCM sekarang ada ura2 ingin menukar guru sediaada demi menyelamatkan maruah persatuan.

      apakah nasib Dato Maideen?

      Padam
    2. mungkinkah nasibnya spt Md Radi?

      Padam
  13. siapa Ustaz Alp Arslan dlm fb??? banyak komennya dlm fb menyentuh keperibadian YM Datuk.. kalau dibiarkan boleh hancur persatuan kita...

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya la Ustaz Alp arslan, tp sekarang saya dah jadi raja...lps ni dlm majlis2 saya akan pakai kerusi kuning dan berpakaian persalinan kuning...kenapa nak halang saya?..kalau PSSCM sekarang ini benar, kenapa takut ia hancur...?

      Padam
  14. nak jadi guru, keperibadian dan ilmu la yg akan dinilai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. eleh, baru kena sikit kecoh la...datuk kutuk2 org yg tolak dia jadi guru boleh la pulak...pegawai2 penerangan mengata org satu malaya boleh pulak?..betul ke tak betul datuk tu keling..jawab..jangan tak jawab....

      Padam
  15. Mohd Faizal Abd Jalil FB Wrote:

    nak citer pasal buruk org nie seronok....tapi cakap lebih2 nanti Tuhan murka. jadi aku akan ceriter mana yg patut shj. nak cerita hal dlm kelambu tu tak perlu lah...nak citer maideen punya love affair pun tak perlu lah..ateng punya halnya masalah dgn perempuan, karim punya, safaran punya...semua dlm kocek...rosman punya masalah2...pun dlm kocek...tapi tak baguih lah bukak pekong org nie...korang cari lah sendiri....

    Roslim Abdullah punya hal....sapa lagi...2-3 org lagi...tapi biaq lah aku simpan sebagai peluru emas aku....depa lebih2 dgn aku baru aku tembak...

    tanya senior korang kenai 6 Jahanam??? Lepas hal minyak dagu, sorang kami buang dari 6 jahanam nie. Kami tentang tapi dia dpt backing dari seseorg...sapa?...Maideen...!!!! Lantas ditukar nama oleh maideen Geng Ulamak(sbg sindiran)....5 org.....

    Lalu dituduh oleh maideen salah seorg dari Geng Ulamak nie pembelot dan spy bagi mad radi. walhal kawan tu baru aje balik haji...

    2 dari kami di fitnah sehingga dibawa kpd tribunal..AlhamduLillah Pak Ak backing kami. Kata Pak Ak..."...nanti Tuhan murka...". Awal ayat itu biar lah kami simpan sebab nanti boleh ujub pulak....

    Harap murid2 maideen baca hal ini dan bawa ke pengetahuan depa.

    aku bertanggungjawab terhadap apa yg aku tuliskan.....

    wahai murid2 maideen, korang ramai nya baru shj dlm PSSCM. Korang tak lalu apa yg aku lalu.....aku tak sebar fitnah...jika ini fitnah..maka terbakar aku di neraka nanti....

    tuan punya kepala minyak dagu nie pun ada tarik jantan, tapi jenis lain...dia belajaq entah dari mana ntah....siam punya kut. tapi kami tahu jugak.....

    hati2 lah wahai murid2 maideen....hati2..

    isteri(ahli jugak) kpd seorg org kuat maideen skg, dahulu pernah dtg kpd kami menangis2 sambil tunjuk sebotol minyak warna hitam busuk. laki dia pakai minyak nie kata dia...ngadu lah dia kpd kami hal nya laki dia. dia mintak tolong pada kami......nak tahu sapa???.........takpa lah aku simpan...

    dah lah tu..byk sgt citer buruk nie...nanti aku kena kifarah pulak....astghfirullah..

    dah lah tu..byk sgt citer buruk nie...nanti aku kena kifarah pulak....astghfirullah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana tau, lg teruk kifarah kalau tak cakap?...mana kita tau...

      Padam
    2. kena cakap walaupun pahit, biar mati geng minyak dagu asalkan seluruh anak melayu dlm psscm selamat terutama ahli2 wanita psscm.. ahli2 wanita psscm, awaskan diri anda dari ateng dan karim.. tokey minyak dagu ni..

      Padam
    3. AS SALAM... CERITA LAH BRO.. JGN SIMPAN SORANG.. KITA NK TAU JUGAK.. KITA KN PEMBAWA FITNAH TERUTAMA.. HEHE..
      SEMOGA SENTIASA DIRAHMATI DAN DIBERKATI ALLAH TAALA SELALU.

      AS SALAM

      Padam
    4. inilah bangsa melayu..x habis2..memang benarlah,kapak itu tidak dapat memotong kayu,hanya kayu yg menjadi hulu dpt memotongnya..manusia tidak pernah terlepas drpd melakukan kesilapan..Allah itu Maha Berkuasa.Serah saja pdaNya..apa hak kita nk menghukum yg lain..semua nya ini atas izinNya..TIDAK SEMPURNA IMAN SESEORANG ITU SEKIRANYA TIDAK MENYAYANGI ORG LAIN..xyh nk citer hebat iman dlm diri tu kalau dlm hti tu penuh hasad dengki,khianat dll..

      Padam
  16. yess..minyak dagu team apa cerita?

    BalasPadam
    Balasan
    1. team minyak dagu adalah trio yg memporak peranda psscm.. mereka2 yg tahu benda ni dah lama tinggalkan psscm..

      Padam
    2. ramai duk lg dlm psscm pasal pak ak ada lg...

      Padam
    3. ramai tunggu komen2 ahli pemangku keling paria bg komen pasai minyak dagu ni...jangan pulak komen...fitnah...fitnah....hanpa kena ingat, jangan ingat semua org bodo!!

      Padam
    4. Kepada ahli2 perempuan PSSCM di cawangan...di IPT2..berhati2 dengan ahli/tenaga pengajar PSSCM..boleh jadi lebih ramai mengamal minyak dagu ni..

      Padam
    5. mana pembesar2 maideen..takkan tak buat apa, duk tunggu dan lihat lagi...hahaha

      Padam
  17. PSSCMinyak dagu hahahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://minyakdagu.blogspot.com/

      Padam
    2. keling paria ni olin la yg ajar dia berpolitik...kalau tak dia bodoh tahap itu juga la...nak nampak hebat, kutip la geng minyak dagu ni, konon2 di bawah pimpinan dia sbg guru geg minyak dagu ni jd baik la...pi la mabuk lu keling...

      Padam
    3. kepala minyak dagu ialah ateng atau mas raden nama nickname fb nya... iaitu salah seorang admind fb jp psscm..

      ahli2 psscm terutama ahli2 wanita ... berhati2lah dengan mas raden ini.. kot2 tercalit minyak dagunya.. selamatkan diri anda wahai kaum hawa psccm...!!! jauhkan diri anda dari mas raden dan minyak dagunya..

      seorang lagi yg main minyak dagu ialah karim said driver kepada maideen.. kalau tak percaya cuba tanya kak pah (bini karim).. bergaduhlah karim & kak pah angkara si karim kantoi dengan kak pah.. kesian kak pah.. menangis2...

      Padam
    4. betul ke ni?
      saya harap yg berkenaan; Encik Masruddin Mohamad & Haji Karim Said dpt menjawab isu tuan2 menggunapakai minyak dagu ini.. semoga semua ahli PSSCM dapat penjelasan dengan sejelas2nya.

      dan kepada pengurusan PSSCM terutama Datuk Maideen; supaya tindakan segera untuk menjernihkan keadaan PSSCM yang kononnya terdapat ahli2nya menggunapakai minyak dagu..

      harap maklum...

      Padam
    5. Apa tindakan yang boleh dibuat..Datuk Saithu inilah pelindung mereka selama ini...ini belum lagi soal salah guna duit tabung PSSCM...

      Padam
    6. semua yang tahu ttg perkara ini sudah sedia maklum bahawa mereka mendapat perlindungan atas banyak kesalahan...bukan setakat mereka berdua ini, bahkan ramai lagi...sebab itu datuk saithu maideen ini dapat mempergunakan mereka bagi tujuan menguasai PSSCM.

      Padam
    7. kalau betul masrudin mohamad atau ateng dan hj karim said mengamalkan minyak dagu iaitu benda tahyul khurafat.. kenapa tiada tindakan oleh pihak atasan..
      kenapa adanya double standard yg di amalkan oleh Datuk Maideen..
      Sebetulnya kalau Datuk Maideen seorang guru yg bermatlamat membasmi tahyul dan khurafat kenapa masih dibiarkan orang sedemikian?? Siap ambik Haji Karim jadi kriver lagi.. entah2 haji Karim dan calit minyak dagu kat Datuk Maideen..???

      Padam
    8. Hj Zulkifli Munir adalah orang yang bertanggungjawab bawa ahli wanita PSSCM yang kena calit minyak dagu kepada Almarhum Pak Ak untuk dipulihkan..
      siapa yg kenal Hj Zul.. sila tanya dia...

      Padam
    9. ateng selama ini menghilang boleh tiba2 muncul kembali...mmg hebat betul konspirasi ni...

      Padam
    10. semasa isu ateng main minyak dagu dan mencalit pada ahli wanita psscm kantoi..
      ateng telah mengadap maideen dan berpura2 menangis..
      maideen telah terpedaya dan membela serta menyimpan ateng..

      Padam
    11. selalunya ateng rajin menulis dengan ayat2 yg berbunga (boleh membuatkan awek2 cair)...kenapa ateng tak menulis di sini?..jawab la ateng, jangan malu2..pertahankan diri anda seperti anda mempertahankan datukmu...dayus tak mempertahankan diri dan maruah tau...

      Padam
    12. ateng berpura2 menangis..air mata buaya...maiden pulak simpan dia utk digunakan kemudian hari...maideen pakai tarik jantan, ateng dan karim guna tarik org betina...bagus la tag team ni...pak ak sakit saja, ateng pun datang balik..membalas budi dan bakti maideen. Maideen pula menjadikan ateng barua kepercayaan.

      Padam
  18. http://sapahabaq.blogspot.com/2010/10/sapahabaq-main-bomoh_6708.html

    BalasPadam
  19. senyap saja barua2 keling, hari tu bukan main lagi...

    BalasPadam
  20. ateng sangat diperlukan oleh PSSCM kerana kehebatannya dalam membuat rakaman VIDEO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. buat rakaman sambil buat huru hara dalam psscm bersama karim.. hehehe..

      Padam
    2. ada ka video depa pula?...kalau ada mesti barang baik...

      Padam
  21. sejauhmana kebenaran isu minyak dagu ni tidaklah dapat dibuktikan.yg tinggal hanya fitnah semata-mata.

    BalasPadam
    Balasan
    1. fitnah bagi yg tiada bukti, bagi org2 yg ada bukti ia bukan fitnah..benda ni ramai la yang tahu...saithu keling tau, olin pun pun tau..ramai tau la~~...tp kroni kan..masing2 ada kepentingan, buat2 tak tau saja la...bila ditanya, banyak la dalihnya...

      Padam
    2. AS SALAM..

      ADA BUKTI KEMUKAKAN.. JGN DUK KATA ORG NI TAU, ORG TU TAU.. BARU SEMUA BOLEH TIMBANG TARA YG MANA BENAR DN YG MANA SALAH

      SEMOGA DIRAHMATI DAN DIBERKATI ALLAH TAALA SELALU

      AS SALAM

      Padam
  22. pilu sungguh hati ateng & karim.. di kala usia meniti senja, segala kerdurjanaan yang dilakukan pada masa silam telah di ungkit, di selongkar dan di garap dengan bahasa nan indah di alam maya ini..

    kini.. minyak dagu telah mendapat perhatian meluas di kalangan khalayak..

    BalasPadam
  23. guru2 pernah nasihat..nak kata pada org...kena tgk zaman silam kita...eloknya ateng dan karim tgk2 la zaman silam dia..jaga mulut..lebih baik dia diam2 saja dalam persatuan..toksah la cakap org lain lebih kurang..

    kepada yg lain2 tu pula toksah la kata benda ni fitnah, sememangnya mereka pengamal benda durjana itu...benda2 ni benda khurafat dan syirik, mereka bukan budak2 masa mengamal benda tu, dan bukan setahun dua dalam persatuan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekarang merke org2 kanan datuk yang menunjuk2 baik dihadapan org...adakah mereka masih mengamal atau tidak...hanya Allah Ta'ala dan mereka sendiri yang tahu...kami ahli2 mmg sama sekali tak percaya dgn mereka dua org ini, dan kami percaya bukan mereka 2 org sahaja yang mengamal khufarat dan amalan syirik ini.

      Padam
    2. tolong tunjuk bukti sekiranya ini benar..kalau korg betul2 nk selamatkan ahli2 PSSCM,kemukakan bukti..mana tidaknya kalau orang lain ckp fitnah sbb bnde ini hnya diceritakan di blog2..x pyh nk tggu masa apalah..

      Padam
  24. ateng telah pun ditendang pada zaman pak ak.. ttp zaman maideen dia muncul... kenapa maideen boleh ambik si ateng nii??

    BalasPadam
  25. sudah2 buat fitnah bro2 sekalian..bertaubatlah semua demi agama kita.semoga korang pulang pulih spt sdiakala.amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. aik!..fitnah?...benda betul2 jadi pun boleh dikata fitnah, mmg buta la ahli skrg ni..buta mata dan buta hati.

      Padam
    2. x habis2..bersihkan hati tu..kalau betul criter ini,serahkan kpd Allah SWT..biar Dia yg menghukum..

      Padam
  26. fitnah? ateng tu dulu selalu jumpa bomoh pun kata fitnah..
    sapa2 ada masalah dan perlukan bomoh tahyulkhurafat .. sila jumpa ateng buaya.. ateng boleh bantu..

    BalasPadam
  27. ahli2 PSSCM mana boleh dgr selain dari org di dalam PSSCM, apa sahaja yg disampai dari dalam persatuan semuanya betul walaupun temberang..apa 'org luar' kata mereka kata walaupun benar akan dikatakan fitnah...inilah kesan menjadi katak di bawah tempurung.

    BalasPadam
  28. kesian ahli - ahli baru....jadi mcm lembu dicucuk idong..kahkahkahkahakhakahkahkahkah....

    BalasPadam
  29. saya sebagai ahli psscm di perantauan..
    untuk menjernihkan keadaan persatuan.. sepatutnya sdra ateng dan sdra karim hendaklah tampil membuat kenyataan peribadi mengenai isu minyak dagu...

    takut2 efek kpd persatuan akan bertambah buruk.. terutama kpd masyarakat..

    BalasPadam
  30. efek kepada diri sendiri juga..sentiasa hidup dalam pura-pura...

    BalasPadam
  31. Ada satu cerita yg baru shj diceritakan kpd saya mlm tadi oleh seorg ahli sg besi yg lama tak aktif. Masa pak ak tgh sakit , dia datg melawat pak ak di BM. dia membawa buah tangan utk pak ak. Tembikai sebelah dan kuih. kebetulan maideen ada sama. dia kenal kawan saya nie. maideen berkata kpd dia "....buat apa hang kasi pd pak ak, baik kasi pd saya, saya nie dah ada"WAJAH GURU". Itu lah lebih kurang ceritanya...Pak Ak terbaring kat katil, hidup lagi dia boleh kata camtu.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang ni bikin aku panas!!!!

      Padam
    2. apa pasal panas...hihihih

      Padam
    3. aok ni blake2 cerite je lebih.. buat fitnah x sudah2.. sudah2 le.. buang mase je.. x pueh ati aok blake seme g jumpe ng datuk hj maidin tu.. ke aok blake seme ni berani ckp blakang2 je? duk bg alasan datuk x nk jumpe.. g la serang dia ka.. report polis ke.. pasang lawyer ke.. ni x.. buat cerita mcm drama bersiri.. sedih keh nengoknyeeee.. hehhehehehe..

      Padam
  32. kenapa hang jadi panas..

    BalasPadam
  33. kepada ateng dan hj karim: baik mengaku saja la..

    BalasPadam
  34. macamnana nak mengaku dah tak buat.....hahahaha

    BalasPadam
  35. kuat juga hadis-cerita pasal silat cekak maidin ni eh?

    "Jangan sampai jadi silat cekak Maideen, silat cekak Safaran" - Almarhum Ustaz Ishak Itam dalam ucapannya pada khalayak ramai di Rumah Biru PSSCM Jalan Tun Razak. Peristiwa Mindef Perpecahan 1993. "Nanti bila saya takdak nanti, ada lah silat cekak Maideen, Silat cekak Safaran..." Kata Almarhum Ustaz Ishak Itam pada majlis persilatan di Keramat Permai pada pertengahan tahun 2003. Al-Fatihah buat Almarhum Ustaz Ishak Itam.

    BalasPadam
  36. kasian betul lah puak2 dlm ni.. rupanya kambing lah pandai dari korang... bodoh nak mampus.. kerja lain xda nak wat. duk fitnah org je keje nye... hahahahahaaahahaha...

    BalasPadam
  37. kasian betul lah puak2 dlm ni.. rupanya kambing lah pandai dari korang... bodoh nak mampus.. kerja lain xda nak wat. duk fitnah org je keje nye... hahahahahaaahahaha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini bukan main maiiiiinnnnnnn........!!!!!!!
      ini betul betuuuuuuuuuulllllllll...........!!!!!!!!

      Padam
  38. Apa yang Pak Ak cakap berkenaan perkara yang diterangkan tu benar, saya saksi mendengar melihat dan hadir pada majlis tersebut. Dalam majlis tersebut semua penuntut berpakaian lengkap rasmi baju melayu dan bersamping. Cuma saya perlu penjelasan lebih jelas berkenaan video di dalam laman web rasmi PSSCM. Perkara sebegini tidak boleh di tengkarkan dan menyalahkan satu sama lain, sebab sesiapa yang telah belajar dan diijazahkan oleh YM Guru Utama Ustaz Hanafi Hj Ahmad, Ustaz Ishak Itam dan Dato Maideen harus lah kembali kepada perlembagaan persatuan iaitu tidak boleh bergaduh sesama ahli serta mencaci maki, tenang dan berlapang dada dahulu. Krisis perpecahan dengan puak serpihan tahun 1994 juga mengambil masa untuk diselesaikan oleh allayarham Pak Ak dengan sangat bijak sana. Bukankah kita sesama ahli telah dibekalkan pada hari pertama lagi dengan kebijaksanaan dan keberanian berfikir. Musuh kita bukan ahli silat cekak @ ahli2 silat melayu yang lain tapi musuh kita adalah nafsu kita, jadi tolong kawal kemarahan dan kita bincang. Kemukakan bukti dan dakwaan sahih. Ingat kata guru - "Sebenar guru ada hakikat, Di kuat pula amalan syariat, Di tambah pula ilmu makrifat, Berpakaian pula dengan isyarat.." pegang pantun ini, semua akan terbukti nanti, masa akan tentukan...apa yang saya tahu abg maideen dan abg safaran tak akan menjadi guru utama, kerana bila keluar dari seorang guru yang mursyid lagi alim ia adalah isyarat, saya pasti abg maideen ada plan untuk semua ini kerana beliau adalah orang yang sangat di percaya oleh Ustaz Hanfi dam Pak Ak. Plan untuk kebaikan persatuan dan ahli2 silat Cekak Malaysia. Kes ateng jangan di besarkan aibnya orang, cukup untuk pengetahuan sudah, dan kes ateng saya juga tahu.
    Salam sayang saya pada semua ahli Silat Cekak Malaysia, rindu nak sparing dengan partner lama, kalau jumpa Abang Radzif Ramli tolong sampaikan salam saya. WP45

    BalasPadam
  39. Waris ustaz yg sah En Mat masih ada,so jom ramai2 kita ikut En Mat...bdak2 CM skrg ni rugi BESAR coz xdpt ikut majlis petua. Bnyk ilmu dlm mjlis petua ni tau.....jurulatih2 CM yg baru2 ni pun buat Buah Serang blum tentu jd hehe....so fikir2kn k.....

    BalasPadam
  40. Abg mat buat silat cekak betul2 seperti almarhum tok ak pesan dulu...

    BalasPadam
  41. tak baik merendah-rendahkan pihak lain. kembalilah ke pangkal jalan.

    BalasPadam