Sabtu, 7 Julai 2012

Manakah Satu Pilihan Kalbu?????

KATANYA BEKAS YDP PSSCM CAWANGAN SELANGOR DAH JADI GURU??? NAMA PERSATUAN????

17 ulasan:

  1. dari FB Shammas Amey

    Salam Tuan. PAK AK ada pesan pd saya apa yang tuan bincangkan tu.. ( silat cekak berpecah kpd 4 : 1) Silat Cekak Malaysia, 2) Silat cekak ust hanafi, 3) Silat Cekak Pusaka Hanafi dan 4) Sila cekak Papan sekeping.....)benar sungguh.Nanti dlm masa trdekat akan brlaku lagi parah.PAK AK pernah bgitau sya 4 mata tuan sblum beliau pulang...tapi saya org kecik tak upaya bt apa2 hanya mampu tggu dan lihat.cakap pn akan jdi fitnah.

    Hingga pd hri jumaat tu sya menangis hingga basah dagu sya. PAK AK mintak sya janji (brkali diulangnya).kami berpegangan tangan (berssalaman) hingga sya mencium kedua lututnya, stlh beliau menerima sya sebagai anak muridnya dunia akhirat.
    PAK AK ada critekan serba sedikit.Benar kata tuan....apa yg saya faham brsatu disini bukan brgantung pd persatuan, tpi adlh pegangan (apa yg PAK AK ckp)...persatuan hanya luaran sbg landasan ...harus d tilik gerabak yg mana. Memang org dlm & brpangkat yg memecah belahkan tuan...PAK AK ckp yg tinggal hanya sedikit....(dan bla bla bla)...

    Suka sya baca post tuan di fb sebagai peringatan.tima kasih tuan.

    BalasPadam
  2. Memang org dlm & brpangkat yg memecah belahkan tuan...PAK AK ckp yg tinggal hanya sedikit....

    orang dalam??? olin?? maideen?? safaran?? ateng ??? karim???

    sedikit??? mana yg tggl sedikitnya???

    BalasPadam
  3. Shammas Amey .. bukan ker ini orang panggil jeme kelate yg jadi pelakon tu.. syukur lah sbb almarhum Pak 'Ak terima dia sebagai anak murid.. point jeme yg menarik , rasanya semua ahli psscm kenal sang pelakon kelahiran kelate nie..

    "org dlm & brpangkat yg memecah belahkan tuan...PAK AK ckp yg tinggal hanya sedikit....(dan bla bla bla)..."

    orang dalam & berpangkat.. kalau difahamkan orang dalam dan berpangkat merujuk kepada orang bhgn pengurusan dari

    naib presiden 1 masa tu (maideen),
    naib presiden 2 masa tu (ghazali),
    SUA msa tu (roslin ali omar), bendahari masa tu (anuar aziz aka cucu sedara pak ak yg buta perut),
    ketua penerangan masa tu (rosman mat deli)...
    safaran pun tak terlepas.. difahamkan mengikut rentetan sejarah safaran ni berkompromi dengan che masrudin (ateng) dan karim said dalam satu tag team..

    begitu jugak dengan mejar anuar pun AJK pusat yg boleh diklasifikasikan sbg orang dalam & berpangkat..

    tp bagaimana dengan ahli2 yg bersekongkol dengan orang dalam dan berpangkat ini??? tidak sedarkah mereka yg bersekongkol ini berkongsi dosa mengkhianati Almarhum Pak 'Ak???

    tapi sebenarnya tidaklah pelik.. kerana terdapat sebilangan orang2 lama yg sanggup menjadi lembu dlm menjayakan konspirasi orang dalam & berpangkat..

    ttp apa sebenarnya

    apa sebenarnya maksud yg tinggal hanya sedikit??? hanya jeme kelate yg jadi pelakon tu boleh menjawab maksud kata2 Almarhum Pak 'Ak kat dia..

    ttp yg (dan bla bla bla)tu menjadi persoalannya... apa yg kata almarhum pak 'ak (dan bla bla bla)tu??? hanya jeme kelate yg jadi pelakon tu boleh menceritakan kesinambungan cerita dan MUNGKIN TELAH MENJADI SATU AMANAH KEPADA BELIAU UNTUK MENERANGKAN KEPADA SELURUH AHLI2 PSSCM AKAN KATA2 ALMARHUM 'PAK AK kepada Shammas Amey..

    jika Shammas Amey atau jeme kelate yg jadi pelakon tu tidak berani menegakkan kebenaran dengan menceritakan kata2 almarhum Pak 'Ak yg telah menjadi wasiat kepada seluruh ahli PSSCM .. pada saya ia adalah satu pengkhianatan kepada almarhum Pak 'Ak sedangkan Almarhum Pak 'Ak telah pun menerima sbg anak murid dunia akhirat.

    amatlah rugi bagi Shammas Amey kerana tidak berani menceritakan kepada seluruh ahli psscm akan wasiat almarhum ini iaitu yang (dan bla bla bla) tu..... kalau tidak, sia2lah almarhum mengiktiraf dan menerima Shammas Amey sbg anak murid dunia akhirat.. dengan kata lain Shammas Amey adalah "ahli ishak istam'...

    kenapa almarhum pak 'ak memberi wasiat kepada Shammas Amey aka jeme kelate yg jadi pelakon aka "ahli ishak istam'.. Kerana almarhum Pak 'ak sentiasa di hati kamu dan kamu berhati baik...

    ayuh... Shammas Amey, NYATAKAN KEBENARAN WALAUPUN PAHIT.. AYUH Shammas Amey aka "ahli ishak istam'.. beranilah kamu menyatakan kebenaran dan pointnya..

    .(dan bla bla bla)...

    Shammas Amey aka jeme kelate yg jadi pelakon aka "ahli ishak istam' saya yakin kamu akan menyatakan kebenaran sedikit masa lagi..

    biar pengurusan Maideen menyisih kamu.. jgn kamu terlucut gelaran "ahli ishak itam" yg telah disandang oleh kamu...

    BalasPadam
  4. hebat.shamas amey. di akui sendiri almarhum ustaz ishak itam sebagai anak murid, dunia akhirat pulak tu.jarang orang dapat mcm ni.jeles tul.tp yg bab ORANG DALAM tu saper sebenarnya??ajk pusat? apa ak fhm yg tggl sedikit ni, hanya sedikit jr org yg sokong almarhum ustaz ishak.

    BalasPadam
  5. dengar boleh percaya jangan sekali10 Julai 2012 pada 4:35 PG

    azman -ahli ishak itam-???? seorang pelakon boleh berlakon apa2 watak pun... tgk lakonannya boleh, tp percayanya belum boleh lagi..semua orang boleh berlakon dan mengaku yg Almarhum Pak 'Ak menerima sbg anak murid dunia dan akhirat.. lebih2 lagi seorang pelakon spt azman.. buktinya kenapa adanya cerita yg tergantung?? dan hanya ditulis bla..bla..bla..

    BalasPadam
  6. setahu aku azmann ni seorang berhati baik.. mgkn ia ambik masa utk menceritakan akan cerita seterusnya yg pak ak bagitau dia (yg dikatakan amanat).. kalau pak ak boleh mengaku azzman sbg anak murid dunia akhirat, makna kata si azzman membawa tugas besar dlm menjalankan amanat yg diberi almarhum pak ak.. cuba2lah rapat2kan diri dengan si azzman supaya dapat kita berkongsi cerita dengannya iaitu amanat yg diterima dari pak ak...

    BalasPadam
  7. mejar BEKAS YDP SELANGOR....macamana buleh kata BEKAS pulak?

    BalasPadam
  8. logo silat papan sekeping tue dah macam muntah kucing lekat tolang tonggang langgang isi perot

    sapa yang mengajar ada mata ada hidung ada mulut ada misai nii?? tok guru mana yang ngajar???

    bebal!

    BalasPadam
  9. mejar pun belum buat persatuan dia.. rasanya itu khabar angin jer.. mana mgkn mejar akan jadi guru???

    BalasPadam
  10. bosan la dengan dunia silat cekak ni.. makin mengarut.. babai..

    BalasPadam
  11. KESIAN MEJAR.

    PENCULIK MANA BULEH JADI GURU...!!

    BalasPadam
  12. Rosman Mat Deli Mengamok Di FB5 Ogos 2012 pada 6:11 PG

    Terima Kasih, Peringatan Tuan Sahruddin Esa - Penjelasan saya : Kehadiran saya didalam FB DSSM ,adalah semata mata untuk bersama bersatu Mendaulatkan warisan budaya kita. Maka, isu paparan saya adalah perkara yang benar benar berlaku & tidak bertujuan untuk mempromosikan sesuatu NGO atau Pertubuhan. Jika DSSM dalam misi nya menjelaskan, "Menanamkan perasaan cintakan hak dan warisan bangsa Melayu". Jika kita merasakan bahawa silat itu adalah hak kita, maka bangkit lah kita menjadi Saf dihadapan bagi merealisasikannya .Agar apa yang tertera didalam Misi & Visi itu dapat dicapai. Akan tetapi ,mengapa timbul soal remeh temeh yang boleh menjejaskan imej Silat.Apabila kita membicarakan sesuatu isu yang berkaitan dengan ilmiah & fakta ,itu hanya lah sebagai perkongsian informasi sahaja .Bagi mereka yang tidak menerimanya, tepuk dada, tanya lah selera masing masing. Maka kita kena perlu berubah dari aspek mentaliti & pemikiran kita.Mana mungkin kita dapat memartabatkan silat jika hanya bersembang mengenai perkara yang perlu diutamakan tetapi tiada tindakan.Saya diruangan ini ,hanya berkongsi informasi & ingin bertukar pendapat.Tiada niat untuk menyentuh perguruan atau menjatuhkan sesuatu silat. Cuba lihat write up saya, sebagai bukti.Kita bersilat bukan kerana silat,kita bersilat kerana Agama ,kita bersilat bukan kerana silat ,kita bersilat kerana Allah.Hujung nya, apa yang kita buat adalah kerana dia...tiada agenda lain...kita ambil contoh kata kata perumpamaan ini, " Gajah itu badan nya besar tetapi manusia gunakannya untuk menarik kayu balak, Kuda lari laju tetapi manusia gunakan untuk menunggang nya, Besi sifat nya keras tetapi manusia gunakan besi untuk buat rel keretapi, harimau sifat nya garang tetapi manusia gunakan untuk hiburan di sarkas...maksud ayat tersebut ,hendaklah kita menggunakan akal fikiran kita yang waras agar manusia tidak dapat memperalatkan kita untuk kepentingan nya.Maka silat adalah satu wadah bagi menanam, benih benih yang cintakan warisan budaya melayu...Maaf jika tulisan ini menyinggung sesiapa. Yang baik itu dari Allah s.w.t & yang kurang baik itu dari saya...sekian Wasallam

    BalasPadam
  13. Rosman Mat Deli Menghasut ahli PSSCM supaya bermusuh dengan silat lain5 Ogos 2012 pada 6:15 PG

    Untuk Makluman Ahli ahli PSSCM - Saya dengan ini menasihatkan agar kita delete add anda dengan Dunia Seni Silat Melayu ( DSSM) atas sebab sikap admin nya yang ada unsur diskriminasi & sabotaj oleh mereka........

    BalasPadam
  14. Kenyataan Rosman Mat Deli, Mas Raden dan ahli2 PSSCM di FB JP PSSCM kepada pada FB DSSM & Sahruddin Esa serta geng 865 Ogos 2012 pada 6:49 PG

    Hariz Hazwan| okay

    MoZu Kifli| Saya sokong cadangan tersebut..group tsebut tidak mencerminkan kematangan dan profesional..tiada matlamat yg jelas dlm membina budaya bangsa..
    .
    MoZu Kifli| Pakat2 tinggalkan group tersebut....

    MoZu Kifli| P group tu cari butang "leave group" klik kat sebelah kanan group tu..


    Abdul Muhaimin Mohd| di tepi notification ada simbol star,kat bwh ada "leave group"

    Razman Ramli| Baik Tuan...!!!

    Sumie Shahmil Shahmil| Sumie ok tq MoZu Kifli

    Rosman Mat Deli| group tu banyak CH & PH serta mereka yang cemburu dgn Perkembangan PSSCM .Admin nya jika tak silap saya dulu dia belajar SC tapi dah ghaib. DSSM aktiviti nya lebih drpd menganjurkan program yg mendatangkan profit oriented bukan membina saperti visi & misi yang mereka gariskan.

    Shahir Latif| I follow....

    MoZu Kifli| Patutlah mcm tertutup je jwapan yg diberikan ...garis misi dan visi tp lencongkan ke arah lain...

    Zainol Nasri Azmi| baiklah..

    Nazeck Kas| Org kita... Masih x blh buang hasad & dengki tu... X blh menerima pndpt org lain... Terus disabotaj...

    Fatimah Muhammad| Baik bos...

    Safiq Roslin Pak Cik Rosman| Mat Deli, group DUNIA SENI SILAT MELAYU (Malay World of Martial Art) ni ek?

    Wan Mohd Adzhar| sudah lama leave group tu....buat semak kepala

    Asyraf Ahmad Mohamed| patut laa apa yg kita post pasal psscm slalu dipersoal mcm2 persoalan...

    Al-Malek Faizal Abdul Hamid| Dah lama leave group tu sebab mcm PHD je.

    Muhammad Udeen| khianat sangat susah untuk tiada

    Luqman Nurhakim| Thank you for information

    Tuan Muda Rahmat| sehingga ke hari ini..setelah 47 tahun,pun depa masih tak dapat terima berdiri lurus...


    Mustaqim Mus| rojer2..

    Nujaid Amat| done

    Ahmad Adam HaFizudin| sudah leave.. nice

    نورعزليني نوردين iitu le melayu yg punya sifat PHD, dan buat sesuatu utk kepentingan diri...mcm mana bangsa nak maju..selagi ada PHD dalam hati selagi tu le xdpt berdiri lurus..malah nak jumpa jln lurus pun susah..hidup ni ibarat berdiri ditengah2 simpang yg bercabang2, kita le yg menentukan sendiri dan memilik satu jalan yang benar2 lulus..

    نورعزليني نوردين sy xpernah join group tu..

    Meor Kairo| ok

    Mohd Syukor| x pernah tau pn group tu.. alhamdulillah allah pelihara..

    Amanz Mansor| Nak tahu siapa Shahrudin Esa (Admin DSSM) tu sila rujuk kepada bekas penyelia dia atau ahli lama kelas sg. besi....^^

    Mohd Irhan Ishak| Done, entah siapa gi add aritu.

    Norazam Mohamad| done...sy pun kene add gak aritu...

    نورعزليني نوردين siapa Amanz mansor?xingat orgnya mcm mana pun..mcm pernah dgr nama tu

    Amanz Mansor| Tak elok nk cerita pasal org kat sini...baik rujuk ngan org yg lebih layak utk cerita....Saya ade jugak 2-3 kali jumpa dgn Admin dia sebelum dan selepas dia tubuhkan DSSM...ade beberapa org kawan2 saya dari perguruan lain ada dalam kumpulan tu....^^

    نورعزليني نوردين sy xsuruh cite..cuma nak ingat balik mukanya aje..mmg xbaik cite pasal org..okay le..terima kasih

    Shahir Latif| Dua orang di atas ni kalau nak berkenalan add friend jela...berkenalan la dengan lebih rapat....

    Amanz Mansor| err....tak faham....mohon pencerahan sikit saudara Shahir Latif?, nk berkenalan mcm mana yg saudara maksudkan tu? kalau saudari nur azlini tu mmg already in my friendlist, dia tya siapa Sharudin Esa DSSM tu, dan sy bgtau la tye org yg lebih layak seperti penyelia kelas sg.besi iaitu bekas penyelia shahrudin esa tu sendiri ke atau ahli2 lama dkt kelas sg.besi, sebab Shahrudin Esa tu pernah Menjadi Ahli PSSCM di kelas Sg. Besi... saya dan beberapa ahli PSSCM yg lain mmg kenal dgn Shahrudin Esa tu...ade apa2 masalah yg boleh saya bantu ke?

    Asyraf Ariffin| thnks 4 the info...baru je leave group....

    Megat Nur Shidiq| followw... :) Mohamad Azril ‎Mohamad Shahril Ashraff, Nur Cahaya Azma,

    BalasPadam
  15. Kenyataan Rosman Mat Deli, Mas Raden dan ahli2 PSSCM di FB JP PSSCM kepada pada FB DSSM & Sahruddin Esa serta geng 865 Ogos 2012 pada 6:51 PG

    Khamarul ShadowsIzwan| ade jugak group yg 'sakit'

    Shahir Latif| Bagus la kalu dh friendlist...sbb cara kamu seperti tak memahami perkara sperti yg disampaikan oleh abg rosman...orang lain mudah je memberi maklumbalas...itu sahaja...mohon maaf ye...jgn berasa hati...

    Amanz Mansor| mcm ni la saudara....kalau ada apa2 masalah kita jumpa bersemuka la sng....buat apa nk jadi keyboard warrior kat sini.....masalahnya takda kena mengena kot apa yg saya sampaikan info tu dgn dawaan nk berkenalan seperti yg saudara katakan tu....ayat saudara tu seolah-olah mcm nk sound org...tp hati2 jgn sampai salah sound....guru kita ajaq mcm mana? walaupun saya ni masih baru dan masih tak pandai, tapi nk sound org tu biar la beradab.....ni nampak mcm sakit hati jaa lebih.....kalo ada apa2 masalah dgn saya, atau sakit hati ke baik gi berubat segera, sebab penyakit hati ni bahaya, tau kan puncanya dari mana???

    Abg Rosman menasihatkan untuk remove dari group tu atas sebab2 tertentu, so, apa masalahnya? remove jer la....saya rasa saya lebih memahami kot dari kamu atas perkara yg ingin disampaikan oleh abg rosman tu....sebab saya ada baca semua komen2 berkenaan di group tu, dan tambahan pulak saya kenal sesetengah ahli group tu dan pernah join perjumpaan diorang....jadi apa masalahnya yg saudara kaitkan dgn statement nk berkenalan kat atas tu?

    Mas Raden| II SL dan AM jangan terlalu emosi. dua2 abang kenal. dan setakat ari ni abang tahu dan faham hati budi kamu berdua. demi persahabatan dan perjuangan yang sama jangan terlalu mengikut emosi. sharuddin esa bekas pelatih sc di klsb. dan dia juga adalah pengikut setia geng 86 yang masa kini sc silat papan sekeping. jangan dik kerana tidak mengenali dan memahami karekter sharuddin esa, SL dan AM bertekak dalam memberi pandangan. sila sejukan pendapat dan jangan dipanjangkan lagi. harap maklum.

    Amanz Mansor| Prinsip hidup ni senang jaa....org tak kacau kita, kita jgn kacau org...kita mula jolok, org mula sambut.....falsafah saya org kedah sng jaa..."Aku tak kacau hang, hang jgn kacau aku, hang tak kacau aku, aku tak kacau hang, ni dok tak dok cari pasai rasa dah makan cekak ka..."

    Amanz Mansor| Takde bang, masalahnya bukan bertekak pasal din tu, buang masa jer bertekak pasal din tu....yg saya marah sebab bila sy terangkan kat ahli kita saudari nurazlini tu, tiba dia mai serbu tembok dok sound kata kalau nk berkenalan add facebook pulak....apa cerita ni.....tiba2 main serkap mcm tu jaa....mcm tu ka dia mengaku sebagai Ahli PSSCM, sesama sendiri nk cari pasai....

    Mas Raden II| awang dan sharil dua2 abang sayang dan hormat. kamu berdua memiliki tanggungjawab dan amanah yang perlu dilaksanakan. demi perjuangan kita, lupakan apa yang baru berlaku. jangan keluarkan isi perut. keluarkan isi akal. almarhum ustaz hanafi dan almarhum ustaz ishak pernah berpesan, dalam sc jangan bawa bendera negeri masing2. kita sama. bawa 1 bendera cekak sahaja. kalau abang bawa bendera negeri, memang abang tak peduli dengan pantang larang ke 4. biarlah bendera cekak membalut diri kita sampai akhir hayat.

    BalasPadam
  16. Kenyataan Rosman Mat Deli, Mas Raden dan ahli2 PSSCM di FB JP PSSCM kepada pada FB DSSM & Sahruddin Esa serta geng 865 Ogos 2012 pada 6:52 PG

    نورعزليني نوردين dah..dah2 Amanz Mansor jgn disebabkan saya awk bergaduh dgn Shahir Latif, salah Saudara Shahir Latif sergah x bagi salam, xtahu hujung pangkal, terus serbu..sy bukan nak menyebelahi Amanz Mansor abg Mas Raden II.saya cuma bertanya ttg, En. Shahrudin Esa, sbb x berapa ingat rupa wajahnya beliau! tapi telah disalah tafsirkan oleh saudara Shahir Latif. Sabar Amanz Mansor, bulan puasa ni..saya berharap saudara Shahir Latif memohon maaf pada Amanz Mansor...

    Mas Raden II| dengan ini abang nasihatkan adik2 dan anak2 jangan lagi dipanjangkan perkara ini. cukuplah tu. kita tumpukan kepada perkara2 yang masih banyak lagi hendak diselesaikan.

    Shahbandar Bundy| Mengekalkan Kemerdekaan Dengan Perpaduan
    Hadith :
    Dari Amir bin Saad dari bapanya r.a katanya:
    “Pada suatu hari Rasululah s.a.w datang dari daerah perbukitan.
    Ketika baginda sampai di Masjid Bani Mu’awiyah,
    baginda masuk ke masjid tersebut lalu solat 2 rakaat.

    Kami pun solat bersama-sama dengan baginda.
    Baginda berdoa kepada ALLAH, panjang sekali.

    Setelah berdoa baginda berpaling kepada kami lalu bersabda:
    ”Aku memohon kepada ALLAH 3 perkara.
    Dia memperkenankan 2 perkara dan menolak 1 perkara.

    Aku memohon kepada ALLAH supaya jangan membinasakan umatku dengan musim susah yang panjang.
    Maka diperkenankan.

    Aku memohon supaya umatku jangan dibinasakan dengan bencana tenggelam
    (seperti banjir besar yang melanda umat Nabi Nuh
    atau seperti tentera dan Raja Firaun yang ditenggelamkan di lautan),
    permohonanku itu diperkenankan-Nya juga.

    Aku memohon supaya umatku jangan dibinasakan kerana pertentangan sesama mereka.
    Permohonan ini tidak diperkenankan. “

    Amanz Mansor| okay, baiklah kekanda2 dan sahabat sekalian.....demi mengelakkan berlakunya fitnah atau musibah, sy menerima nasihat semua dgn hati terbuka....terima kasih....

    Abas Hj Md Jeni| sy setuju sangat gan keputusan tu,buat apa kite simpan kalau ia tidak berfaedah dan tidak membina kpd agama,bangsa,dan negara. ada ketika kita terpaksa gunakan kuasa walau pun tidak minta ,anggap lah segala putusan tu ketentuan dari allah ,tq sir

    Saiful Yazan Abdul Aziz| PAK AJI ZAIN PERNAH BERKATA"BIAR LAH BERGADUH DI LUAR SAHAJA TETAPI JGN BERPECAH DI HATI..." jadi cukup la xyah la di panjang2kan....

    Mohd Ishak Mat Ali| kita kena ambil teguran2 abg2 dn ayah2 ni terima kasih semua.... selamat berpose!!!!!

    BalasPadam
  17. komen2 di atas adalah respond dari kenyataan Rosman Mat Deli yg berunsur hasutan terhadap FB DSSM yg terdiri dari silat2 lain5 Ogos 2012 pada 6:57 PG

    di ulang siar kenyataan Rosman Mat Deli

    Untuk Makluman Ahli ahli PSSCM - Saya dengan ini menasihatkan agar kita delete add anda dengan Dunia Seni Silat Melayu ( DSSM) atas sebab sikap admin nya yang ada unsur diskriminasi & sabotaj oleh mereka........

    BalasPadam